Motogapa
MotoGapa na lotnisku. Pilot robi zdjęcia :)))
Dane techniczne
lotni z napędem MotoGapa
SKRZYDŁO
Typ skrzydła - Stratus E3
- użyte materiały - rury duralowe PA6, PA7, blachy na
okucia ze stali 45 i HGSA, typowe elementy złączne ze
stali stopowych. Plecione linki stalowe. Pokrycie -
dakron.
- rozpiętość - 10,6 m
- powierzchnia nośna - 14,6 m kw.
- wydłużenie l - 7,2
- kąt wierzchołkowy - 126 stopni
WÓZEK
Typ wózka - MotoGapa, jednomiejscowy, zbudowany z kabiny
szybowca PW "GAPA"
- użyte materiały - kompozyt szklano-epoksydowy, rury
duralowe PA6, kształtowniki duralowe PA6, podwozie z
kół od motorynki i taczki, elementy złączne ze stali
stopowych, zbiornik paliwa kompozytowy.
- długość - 2,7 m
- szerokość - 1,7 m
- rozstaw kół - 1,5 m
- baza podwozia - 2,15 m
- wyposażenie elektryczne - instalacja nn 12 V, akumulator
żelowy 10 Ah, prądnica
- wyposażenie tablicy przyrządów:
busola, wysokościomierz , prędkościomierz , wariometr ,
obrotomierz elektroniczny z woltomierzem, termometr
temperatury silnika , stoper elektroniczny
- zbiornik paliwa - pojemność 20 l
SILNIK
Typ - BURAN
- producent - Rosja
- nr fabryczny - nie ustalony :-)
- pojemność skokowa - 600 ccm
- typ - dwucylindrowy, rzędowy, chłodzony powietrzem,
wolnossący dwusuw z zasilaniem gaźnikowym
- moc nominalna - ok. 35 KM przy 5200 obr/min
- maksymalne dopuszczalne obroty - 5600 obr/min
- obroty biegu jałowego - 1800 - 2100 obr/min
- pompa paliwa - podciśnieniowa, fabryczna
- gaźnik - pływakowy K-36 z układem ssania
- paliwo - mieszanka benzyny B95 z olejem syntetycznym w
stosunku 1:40
- chłodzenie wymuszone integralną dmuchawą, napędzaną
paskiem klinowym od wału korbowego
- filtr powietrza - siatkowy
- świece zapłonowe -BOSCH N7Y lub podobne o takiej samej
wartości cieplnej
- instalacja elektryczna:
wysokiego napięcia; iskrownikowa, pojedyncza
niskiego napięcia; 12 V bez regulatora napięcia
- rozrusznik - ręczny, samoczynnie zwijany, uruchamiany
także z miejsca pilota
- przekładnia śmigła - mechaniczna, zębata o
przełożeniu 1:2,5, pracująca w kąpieli olejowej
- śmigło - drewniane, stałe dwułopatowe, nie okute
średnica - 160 cm
skok geometryczny - 75 cm
- dolna granica ciągu statycznego przy mocy startowej - 90
kG
OSIĄGI MOTOLOTNI
- prędkość minimalna - 40 km/h
- prędkość przelotowa - 55 km/h
- prędkość maksymalna - 80 km/h
- prędkość dopuszczalna - 90 km/h
- doskonałość obliczeniowa - ok. 9
- maksymalne wznoszenie przy obciążeniu dopuszczalnym -
2,5 m/s
- minimalna prędkość opadania w locie swobodnym - 1,5
m/s
- rozbieg i dobieg na nawierzchni trawiastej - max. 75 m
MASY
- masa własna skrzydła - 35 kg
- masa własna wózka - 75 kg
- masa własna motolotni - 110 kg
- dopuszczalna masa startowa - 233,6 kg
OGRANICZENIA
- maksymalny czas pracy silnika na mocy startowej - 3 min.
- maksymalne obciążenie powierzchni nośnej 16 kg/m2
- dopuszczalne przeciążenia w locie: +3/-1,5
- dopuszczalny zakres temperatury powietrza do eksploatacji
motolotni: -10 oC, +30 oC
dopuszczalne prędkości wiatru:
- czołowy - 6 m/s
- boczny - 4 m/s
- tylny - 2 m/s
znaki rejestracyjne: PL - WAB
powrót